به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش سیتنا، دولت جمهوری چک در راستای افزایش تمرکز دانشآموزان و کاهش وابستگی به ابزارهای دیجیتال، لایحهای را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ارائه کرده است. بر اساس این طرح، اجرای ممنوعیت از سپتامبر ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد.
به گفته آندری بابیش، نخستوزیر جمهوری چک این محدودیت تنها به کلاسهای درس محدود نمیشود و استفاده از تلفن همراه در زمان زنگ تفریح را نیز در بر میگیرد. با این حال، مواردی مانند نیازهای پزشکی یا استفاده آموزشی با مجوز مدرسه از این قانون مستثنی خواهند بود.
در متن پیشنویس این قانون تأکید شده است که مدارس، به جز در شرایط مشخصشده، مجاز به صدور اجازه استفاده از تلفن همراه برای دانشآموزان نخواهند بود.
همزمان، دولت چک در حال بررسی طرحهایی برای محدودسازی دسترسی کودکان به شبکههای اجتماعی نیز هست. جمهوری چک با این اقدام به جمع کشورهایی پیوسته که در سالهای اخیر برای کاهش اثرات منفی استفاده از تلفن همراه و شبکههای اجتماعی بر کودکان، محدودیتهایی را در محیطهای آموزشی اعمال کردهاند.
۲۲۷۲۲۷
مقالات مرتبط گردشگری
آخرین مقالات راهنمای سفر
آخرین مقالات جاذبههای گردشگری
- کارشناس روابط عمومی در تفاوت عکاسی پرتره و مدلینگ؛ مرز باریک میان هنر و تبلیغات!
- فرهنگ پور در تفاوت عکاسی پرتره و مدلینگ؛ مرز باریک میان هنر و تبلیغات!
- کارشناس روابط عمومی در سباف برای شما چه کرده است؟ تغییرات جدید سیستم حملونقل در یک نگاه.
- مازیار در سباف برای شما چه کرده است؟ تغییرات جدید سیستم حملونقل در یک نگاه.
- کارشناس روابط عمومی در سفر به بندرانزلی؛ شهری که همیشه برای اقامت وسوسهکننده است
- پیمان در سفر به بندرانزلی؛ شهری که همیشه برای اقامت وسوسهکننده است